Cykl szkoleń i warsztatów odbywa się w ramach 4 sesji seminaryjno-warsztatowych. Każda sesja jest poświęcona osobnemu blokowi zagadnień, omawianych podczas jednego lub kilkudniowych zjazdów. W ramach cyklu odbywają się zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne ćwiczenia, prowadzone przez specjalistę z dużym doświadczeniem w realizacji tego typu projektów.
Wybrane zagadnienia w ramach cyklu szkoleń i warsztatów:
- Rola inwestycji w rozwoju miasta, gminy i regionu.
- Skuteczność pozyskiwania bezpośrednich inwestycji przez samorządy gminne.
- Działania promocyjne a strategia gminy i regionu.
- Strategia promocji; podstawowe zasady opracowywania strategii marketingowej jst.
- Promocja a reklama; Public Relations; kontakty z mediami.
- Sztuka prezentacji i negocjacji.
- Techniki i metody przygotowywania materiałów promocyjnych i ofert inwestycyjnych.
- Polityka informacyjna jst.
- Nieruchomość jako przedmiot oferty inwestycyjnej.
- Przygotowanie i uzbrojenie terentu inwestycyjnego.
- Obsługa inwestora w gminie.
- Różnice kulturowe w biznesie.