Opolskie firmy docenione

Nie podczas uroczystej gali, ale na kameralnych spotkaniach w siedzibach firm wręczana jest w tym roku prestiżowa nagroda „Opolska Marka”. Dziś statuetki w siedzibie głogóweckiego Filplastu odebrali przedsiębiorcy z powiatów głubczyckiego, krapkowickiego oraz prudnickiego.

Firma Filplast została nagrodzona „Opolską Marką” w kategorii „produkt” za stworzenie ekologicznej powłoki Pure Air. Paweł Gogolok odpowiedzialny za produkt wyjaśnia, że w procesie technologicznym na szyby nakładana jest specjalna powłoka, która wpływa automatycznie na oczyszczanie powietrza. – Samoistnie substancja za pomocą fotokatalizy oczyszcza powietrze, w którym się znajduje okno. Użyta substancja jest bezzapachowa, bezwonna, nie widać jej, a pracuje. Uwalniane są rodniki hydroksylowe, które są naturalnym składnikiem warstwy ozonowej. To wpływa na oczyszczenie i wzbogacenie powierza – opowiada Paweł Gogolok. Wiceprezes zarządu firmy Bogusław Bochenek,  podkreśla, że najważniejsza jest wyraźna wizja, konsekwencja i działanie. – Nasza firma na początku była rodzinna. Od chwili, kiedy przenieśliśmy się do Głogówka, zaczęliśmy się rozrastać. Cały czas dbamy, aby było tutaj poczucie rodzinnej atmosfery. Tworzymy sferę do rozwoju – mówi Bogusław Bochenek.

W tej samej kategorii za nowoczesny produkt została nagrodzona firma Pro-Vent Systemy Wentylacyjne, w której powstało urządzenie Clean R Medical do dekontaminacji powietrza i powierzchni. Wojciech Skórski z firmy podkreśla, że „Opolska Marka” to bardzo prestiżowy konkurs. – To jest nasze kolejne zgłoszenie. Dwa razy byliśmy laureatem i za każdym razem z innym urządzeniem. Mamy czym się chwalić i zgłaszamy to, co nowego powstało w naszej firmie. Nasz opolski biznes dostrzegany jest za liczne sukcesy na światowych rynkach. Nasza firma jest w Dąbrówce Górnej, zależy nam na zatrudnianiu naszych mieszkańców – mówi Wojciech Skórski.

Nagrodę w kategorii: „Opolskie ze smakiem” otrzymała Cukiernia Magosz za krajankę z serem, makiem i jabłkami. Właścicielka Maria Magosz podkreśla, że w produkcji cukierniczej najistotniejsze są dobrej klasy, naturalne produkty.

Celem konkursu „Opolska Marka” jest wyłonienie najlepszych produktów, usług, inicjatyw i pracodawców w regionie oraz szeroka promocja opolskich przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i zagranicznym.

W trakcie spotkania w firmie Filplast oprócz statuetek wręczono również wyróżnienia. Wśród tych wyróżniających znalazła się firma Bardusch. Została wyróżniona w kategorii „produkt” za odzież do pomieszczeń czystych oraz w kategorii „pracodawca roku”. 

W kategorii: „Pracodawca roku” wyróżnienie odebrał Multiserwis za kompleksowe rozwiązania dla pracowników wszystkich szczebli i dbałość o stały rozwój załogi oraz inwestowanie w szkolnictwo zawodowe i wsparcie młodzieży na początku drogi zawodowej. Jak podkreśla prezes zarządu Michał Lewicki, przy rynku pracownika istotne są starania o poziom zatrudnienia i pozyskiwania nowych wykształconych pracowników. – Cieszymy się że po raz kolejny zostaliśmy dostrzeżeni w tej kategorii. Cały czas mamy rynek pracownika. Dla mnie najważniejsze jest mieć perspektywiczne spojrzenie. Dziś powinniśmy się zastanawiać, jak biznesowo wspierać po zakończonej wojnie Ukrainę – mówi Michał Lewicki.

W kategorii: „Opolskie się wspiera!” wyróżniono Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Społeczności Lokalnej „Aktywni”. –  Jesteśmy bardzo młodym stowarzyszeniem. Przeprowadziliśmy akcje mające na celu integrację i wspólne, kreatywne oraz atrakcyjne spędzanie czasu całych rodzin – mówi Marta Wiciak.

Marszałek województwa opolskiego Andrzej Bula  podkreśla, że „Opolska Marka” to wieloletnia tradycja. – Nigdy nam  nie zabrakło zgłoszeń w poszczególnych kategoriach. Poznajemy rozwój firm, ich produktów, zaangażowanie w rynek pracy, społeczną odpowiedzialność biznesu. To jest wieloaspektowa działalność każdego z pracodawców. Tworzymy katalog znakomitych, różnorodnych firm – mówi Andrzej Buła podkreślając, że w konkursie dostrzeżono firmy, które zmagając sobie z kryzysem, nie zawiodły pracowników. Postawiono również na te, które są bardzo innowacyjne. Wicemarszałek województwa opolskiego Zuzanna Donath-Kasiura zwraca uwagę na szczególny charakter opolskich przedsiębiorstw. – Nasze opolskie firmy w dużej mierze są rodzinne i promują etos pracy. To firmy, które szczególną wagę przywiązują do swojego otoczenia oraz rozwoju. Dzięki nim mieszkańcy znajdują satysfakcjonujące zatrudnienie, to bardzo ważne – Zuzanna Donath-Kasiura.

Kolejne „Opolskie Marki” poznamy podczas spotkań 13 czerwca w Kluczborku i 30 czerwca w Opolu.

 

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy