Gminy i powiaty z dotacjami z budżetu województwa

Zgodnie z zapowiedzią marszałka i zarządu województwa, sejmik przyznał konkretną pomoc finansową samorządom, które ucierpiały podczas powodzi. W poniedziałek odbyła się w tej sprawie sesja Sejmiku Województwa Opolskiego.

Nieplanowana wcześniej sesja została zwołana na wniosek grupy radnych po tym, jak do marszałka i zarządu wpłynęły wnioski z gmin i powiatów o udzielenie pomocy finansowej na usuwanie skutków powodzi.

Już na poprzedniej sesji, w specjalnej rezolucji, Sejmik Województwa Opolskiego zadeklarował gotowość przyznania poszkodowanym samorządom pomocy w formie dotacji celowej, w pierwszej kolejności z przeznaczeniem na wydatki bieżące w związku z usuwaniem skutków powodzi, określając jednocześnie wysokość deklarowanej pomocy nie mniejszą niż 10 milionów złotych z budżetu województwa.

Marszałek Szymon Ogłaza przypominał o tym mówiąc, że dziś przyszedł czas na realizację uchwały intencyjnej z ostatniej sesji sejmiku. – W tej chwili nie mówimy o odbudowie i przywróceniu stanu sprzed powodzi, bo na to potrzebne są o wiele większe pieniądze, ale i do tego się przygotowujemy. Dziś, kiedy do końca roku zostały niespełna trzy miesiące, przekazujemy pieniądze na bieżące wydatki gmin i powiatów – mówił marszałek. – Dziś nie tylko pokazujemy swoją solidarność z poszkodowanymi, ale oferujemy realną pomoc, dzieląc się tym, co mamy. To pomoc skonsultowana z samorządami i adekwatna do naszych możliwości – dodawał.

Po uchwaleniu we wrześniu rezolucji przez sejmik, do urzędu marszałkowskiego zaczęły wpływać wnioski o przyznanie pomocy z poszkodowanych gmin i powiatów.  Samorząd województwa przyznał zatem 23 samorządom następujące kwoty:

  • Lewin Brzeski – 1 500 000 zł
  • Grodków – 800 000 zł
  • Powiat Głubczycki – 150 000 zł
  • Głubczyce – 500 000 zł
  • Branice – 400 000 zł
  • Powiat Krapkowicki – 100 000 zł
  • Krapkowice – 300 000 zł
  • Strzeleczki 150 000 zł
  • Powiat Nyski – 1 000 000 zł
  • Nysa – 1 500 000 zł
  • Głuchołazy – 1 800 000 zł
  • Paczków – 300 000 zł
  • Otmuchów – 500 000 zł
  • Korfantów – 200 000 zł
  • Łambinowice – 150 000 zł
  • Pakosławice – 100 000 zł
  • Skoroszyce – 300 000 zł
  • Niemodlin – 100 000 zł
  • Prudnik – 800 000 zł
  • Lubrza – 100 000 zł
  • Biała – 120 000 zł
  • Głogówek – 300 000 zł
  • Lubsza – 80 000 zł

Wszystkie uchwały radni podjęli jednogłośnie. Łączna kwota udzielonej obecnie pomocy to 11 milionów 250 tysięcy złotych.  Zgodnie z zapotrzebowaniem gmin i powiatów, to przede wszystkim pieniądze na usuwanie popowodziowych śmieci, udrożnienia kanalizacji, odmulenie cieków wodnych czy zakup zużytego sprzętu dla jednostek OSP biorących udział w akcji powodziowej.

vr

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy