Kluczowy odcinek DW 408 oddany do użytku

Na drodze wojewódzkiej nr 408 odcinek o długości 1,5 km z Kędzierzyna-Koźla do miejscowości Brzeźce zbudowano zupełnie od podstaw. Przebudowa pochłonęła 11,26 mln zł, a użytkownicy zyskali nową, gładką nawierzchnię, zatoki autobusowe, jednak najważniejsze są aspekty bezpieczeństwa – nowe przejścia dla pieszych, chodniki, nowe rondo oraz ścieżki pieszo-rowerowe na całym odcinku wyremontowanej drogi. 

Bezpieczeństwo i jakość spotkają się ze sobą na nowo zmodernizowanym odcinku DW 408

Dla mieszkańców to jedna z kluczowych dróg dojazdowych do pobliskich ogródków działkowych, na które najczęściej dojeżdżają rowerami, czy też komunikacją miejską. Dla lokalnych zakładów to most komunikacyjny pomiędzy Śląskiem a Prudnikiem i Nysą, o niezwykle dużym natężeniu samochodów ciężarowych. Teraz, dzięki gruntownej modernizacji 1,5 km odcinka Kędzierzyn-Koźle – Brzeźce zyskają jedni i drudzy. Mieszkańcy na bezpieczeństwie, dzięki nowym, bardzo dobrze oznakowanym przejściom dla pieszych, ścieżkom pieszo-rowerowym oraz zatokom autobusowym. Natomiast transport do zakładów będzie odbywał się płynniej, dzięki nowej, gładkiej nawierzchni, a nowe rondo zostało perfekcyjnie dostosowane do największych pojazdów ponadgabarytowych, o czym podczas otwarcia drogi wspominał w swojej wypowiedzi dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk:  – Dzisiejszy odbiór stanowi kolejny, ważny etap drogi 408 i planowanych na niej przebudów. Niesie to za sobą szereg wyzwań, ponieważ musimy przebudowywać cały pas drogowy, włącznie z wszystkimi urządzeniami, które są w ziemi, czego dzisiaj tu nie widać, ile tej pracy zostało włożonej. Natomiast widać rondo, którego średnica przekracza 35 metrów. Był to z naszej strony celowy zabieg w tym miejscu, ponieważ Kędzierzyn-Koźle bardzo prężnie rozwija się w przemyśle i mamy tu ruch ciężki z m.in. Azotów, dlatego to skrzyżowanie umożliwia przejazd pojazdów ponadgabarytowych praktycznie bez rozbierania żadnych urządzeń – mówił.

Z kolei członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza podkreślał, iż na wspomnianym odcinku DW 408 nie zostało praktycznie nic, co było przed modernizacją – Ponad 11 mln 200 tysięcy złotych to dużo jak za 1,5 km drogi, ale tę drogę wybudowaliśmy od nowa. Nic z tego, co tutaj było przed modernizacją praktycznie nie zostało. Wymieniona została całkowicie zarówno podbudowa, jak i nawierzchnia, a do tego mamy jeszcze także na całej długości tego odcinka nową ścieżkę pieszo-rowerową, bezpieczną, wydzieloną i oznakowaną –  taką, która pozwoli mieszkańcom, a zwłaszcza działkowiczom na bezpieczny dojazd od ronda milenijnego do działek. Do tego oczywiście zatoki autobusowe, więc była to naprawdę spora inwestycja i przy tym kompleksowa, która wystarczy na długie, długie lata – podsumował Szymon Ogłaza.

Z kolei radny województwa opolskiego Robert Węgrzyn podkreślał, że ten odcinek DW 408 to fundament komunikacyjny Kędzierzyna – Koźla, w tym tranzytu – To jest tzw. Trasa Sudecka ze Śląska w kierunku Prudnika i Nysy. Tu zawsze było bardzo duże natężenie ruchu, nie tylko samochodów osobowych, ale i transportu ciężkiego, ponieważ znajdujemy się w bezpośrednim sąsiedztwie zakładów azotowych. Droga przed modernizacją nie pozwalała już na to, aby poruszać się nią w bezpieczny sposób. Dobrą klamrą spinającą DW 408 będzie rozwiązanie ronda Milenijnego, którego koncepcję przedstawimy już niebawem – mówił.

Jak ważny jest ten odcinek drogi dla Kędzierzyna-Koźla pokazywał okres, w którym odbywał się jego remont, a cały ruch w kierunku Bierawy, zakładów azotowych, odbywał się przez centrum miasta, które było całkowicie zakorkowane, o czym wspominała prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska – Mam nadzieję, że jest to również krok w kierunku czystego powietrza na terenie naszego miasta, ponieważ jest to droga na uboczu, a skrótowo będzie można nią dojechać do najważniejszych punktów w naszym mieście, prócz tego ścieżkami rowerowymi dojedziemy do jednego z największych zakładów na naszym terenie – wyliczała prezydent

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy