Nieprzerwane prace na drogach wojewódzkich

Odbiór techniczny zakończonej inwestycji przy wyspie spowalniającej w Ściborowicach na drodze nr 416 i przekazanie placu budowy wykonawcy rozbudowy drogi 415 w Gwoździcach to dwa poniedziałkowe wydarzenia na traktach wojewódzkich w gminie Krapkowice.

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 416 na odcinku Ściborowice – Kórnica trwała ponad rok.  Realizowana była w formule „zaprojektuj i wybuduj’, a zatem rozpoczęła się od dokumentacji projektowej. Na odcinku dwóch kilometrów wymieniono całą konstrukcję jezdni, poszerzono ją do 7 metrów, wykonano pobocza. Zostały wykonane oświetlone wyspy spowalniające na granicach obydwu miejscowości, zamontowano elementy bezpieczeństwa ruchu. – Jesteśmy już na finiszu przebudowy tej ważnej drogi – mówi dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk. – Dziś miał miejsce techniczny odbiór, wraz z wykonawcą, firmą Larix z Lublińca, dokonujemy wizji lokalnej wszystkich elementów infrastruktury – informuje.

Jak podkreśla dyrektor Horaczuk, ta inwestycja możliwa był do zrealizowania dzięki oszczędnościom w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego i decyzji zarządu województwa o przeznaczeniu ich właśnie na tę drogę.  – Teraz to droga prosta, bezpieczna, taka, jakiej potrzebują mieszkańcy nie tylko tych miejscowości, ale i całego regionu – cieszy się wicemarszałek województwa Zuzanna Donath-Kasiura.

Warto przypomnieć, że to kolejny odcinek DW 416, który w ostatnich latach został przebudowany – wcześniej były to odcinki w miejscowościach Rzepcze i Kórnica oraz na trasie Głogówek – Szonów, wymieniono też nawierzchnię w Żywocicach. Wkrótce rozpoczną się prace projektowa, dotyczące poprawy bezpieczeństwa na tej drodze w Nowym Dworze Prudnickim – przygotowywana jest tam budowa chodnika.

 

Rozpoczyna się natomiast przebudowa drogi nr 415 w Gwoździcach, która potrwa do października tego roku. Firma Bud-Bau Opole sp. z o.o. za około 10,9 mln zł dokona kompleksowej przebudowy drogi w tej miejscowości. To oznacza rozebranie wszystkich warstw konstrukcji nawierzchni i wykonanie nowej konstrukcji, odwodnienie podłoża drogi, wykonanie bitumicznej ścieżki pieszo – rowerowej i budowę przejścia dla pieszych z dedykowanym oświetleniem oraz doświetlenie przystanku autobusowego. Zostaną rozebrane stare przepusty drogowe, powstaną nowe. Przebudowana zostanie także kanalizacja deszczowej oraz kolidujące sieci: wodociągowa, sanitarna, teletechniczna i energetyczna. – To dość skomplikowana budowa, m.in. właśnie ze względu na te urządzenia – mówi inspektor nadzoru Justyna Szczepańczuk, a Tomasz Śmiały z firmy Bud-Bau mówi, że zgodnie z umowa firma ma pięć miesięcy na zakończenie prac.

vr

Udostępnij wpis:

Nasze serwisy