Firma LARIX z Lublińca wyremontuje drogę Chróścice – Stare Siołkowice oraz rejon ronda w Starych Siołkowicach. Inwestycja realizowana jest z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, a dołożył się do niej samorząd województwa opolskiego.
Kolejna inwestycja drogowa w województwie opolskim. Tym razem przebudowane zostaną dwa odcinki drogi wojewódzkiej nr 457 o łącznej długości 1,9 km. Wartość tej inwestycji to ponad 4 miliony 800 tysięcy złotych. Samorząd województwa opolskiego dołoży osiemset osiem tysięcy złotych. Przebudowa dotyczy odcinka między Chróścicami a Starymi Siołkowicami, co oznacza, że będzie przebiegać na terenie dwóch gmin.
Wójt Popielowa Sybilla Stelmach podkreśla, że droga jest w złym stanie. – Ubytki w nawierzchni i części bukowej w obrębie ronda bardzo utrudniały poruszanie się po tym odcinku drogi, łączącej Opole z Brzegiem i Skorogoszczą. Tędy jedzie dużo ciężkich samochodów w stronę autostrady – mówi pani wójt. Piotr Szlapa, wójt gminy Dobrzeń Wielki zaznacza zaś, że na terenie jego gminy można mówić o kontynuacji remontu drogi wojewódzkiej. – Ta inwestycja zaczyna się na granicy gminy w Chróścicach. To pomoże w dojedzie do naszej gminy i do Opola. Poprawa na tym odcinku będzie znacząca. Przypomnę, że od strony kościoła w Chróścicach droga jest już wyremontowana – mówi Piotr Szlapa.
Członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza podkreśla, że jest to konsekwentna polityka remontu tej drogi wojewódzkiej. – Już jest poprawiona nawierzchnia w samych Chróścicach, teraz remontujemy drogę w kierunku Siołkowic. Cieszę się z dofinansowania z Polskiego Ładu – mówi. Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Bartłomiej Horaczuk zapowiada, że kierowcy będą musieli się liczyć z tzw. wahadłem.– Będzie to pełna wymiana nawierzchni bitumicznej na całej szerokości jezdni oraz jej poszerzenie do siedmiu metrów. Dodatkowo zbudowane zostaną zatoki postojowe – mówi.
W samych Starych Siołkowicach przebudowany zostanie dojazd do ronda. Przebudowa będzie polegać na pełnej wymianie nawierzchni na całej szerokości jezdni, okrawężnikowania, przebrukowania istniejących powierzchni granitowych najazdowych i ścieków przykrawężnikowych.
pw